CC-BY-NC-NDVuković, MilovanVoza, DanijelaVuković, Aleksandra2024-10-142024-10-142024978-86-6305-151-52620-059710.5937/IMCSM24066Khttps://mksm.tfbor.bg.ac.rs/downloads/2024/IMCSM24_Book_of_proceedings_Issue_2.pdfhttps://repozitorijum.tfbor.bg.ac.rs/handle/123456789/5875Odnosi s javnošću (OSJ), značajan deo medijske industrije, predstavljaju funkciju menadžmenta koja pomaže u uspostavljanju i odražvanju korisnih veza između organizacije i deoničara. Razvoj odnosa s javnošću kao profesije obično se sagledava kao otklon od neetičke prakse, koja je dominirala decenijama u periodu posle 1920-ih godina, prema strateški i etički vođenim kampanjama u savremenom poslovanju. Ipak, kada se sagledava praksa OSJ u prvim decenijama XXI veka, javljaju se u brojne nedoumice u vezi sa etičkim dilemama, problemima, i, sledstveno tome, procesom donošenja etički zasnovanih odluka. Glavni cilj ovog rada je da razmotri ulogu etike u razvoju OSJ. U radu se u tom smislu diskutuju osnovni etički principi koji počivaju na utilitarizmu, deontologiji, sutuacionoj etici i etici vrline. U radu se takođe analiziraju etički problemi koji se najčešće javljaju u savremenoj praksi OSJ.srOdnosi s javnošćuEtikaEtički kodeksiEtička pitanja u praksi odnosa s javnošćuEthical issues in public relations practiceconferenceObject