Ethical issues in public relations practice

Loading...
Thumbnail Image

Date

2024

Authors

Vuković, Milovan
Voza, Danijela
Vuković, Aleksandra

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

University of Belgrade, Technical faculty in Bor

Source

[XX] International May Conference on Strategic Management – IMCSM24, May 31, 2024, Bor [Elektronski izvor], 2024, 145-154

Volume

XX

Issue

2

Abstract

Odnosi s javnošću (OSJ), značajan deo medijske industrije, predstavljaju funkciju menadžmenta koja pomaže u uspostavljanju i odražvanju korisnih veza između organizacije i deoničara. Razvoj odnosa s javnošću kao profesije obično se sagledava kao otklon od neetičke prakse, koja je dominirala decenijama u periodu posle 1920-ih godina, prema strateški i etički vođenim kampanjama u savremenom poslovanju. Ipak, kada se sagledava praksa OSJ u prvim decenijama XXI veka, javljaju se u brojne nedoumice u vezi sa etičkim dilemama, problemima, i, sledstveno tome, procesom donošenja etički zasnovanih odluka. Glavni cilj ovog rada je da razmotri ulogu etike u razvoju OSJ. U radu se u tom smislu diskutuju osnovni etički principi koji počivaju na utilitarizmu, deontologiji, sutuacionoj etici i etici vrline. U radu se takođe analiziraju etički problemi koji se najčešće javljaju u savremenoj praksi OSJ.

Description

Keywords

Odnosi s javnošću, Etika, Etički kodeksi

Citation

DOI

10.5937/IMCSM24066K

Scopus

ISSN

2620-0597

ISBN

978-86-6305-151-5

License

CC-BY-NC-ND

Collections