Etička pitanja u praksi odnosa s javnošću

Thumbnail Image

Date

2024

Authors

Vuković, Milovan
Voza, Danijela
Vuković, Aleksandra

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

University of Belgrade, Technical faculty in Bor

Source

[XX] International May Conference on Strategic Management – IMCSM24, May 31, 2024, Bor [Elektronski izvor], 2024, 145-154

Volume

XX

Issue

2

Abstract

Odnosi s javnošću (OSJ), značajan deo medijske industrije, predstavljaju funkciju menadžmenta koja pomaže u uspostavljanju i odražvanju korisnih veza između organizacije i deoničara. Razvoj odnosa s javnošću kao profesije obično se sagledava kao otklon od neetičke prakse, koja je dominirala decenijama u periodu posle 1920-ih godina, prema strateški i etički vođenim kampanjama u savremenom poslovanju. Ipak, kada se sagledava praksa OSJ u prvim decenijama XXI veka, javljaju se u brojne nedoumice u vezi sa etičkim dilemama, problemima, i, sledstveno tome, procesom donošenja etički zasnovanih odluka. Glavni cilj ovog rada je da razmotri ulogu etike u razvoju OSJ. U radu se u tom smislu diskutuju osnovni etički principi koji počivaju na utilitarizmu, deontologiji, sutuacionoj etici i etici vrline. U radu se takođe analiziraju etički problemi koji se najčešće javljaju u savremenoj praksi OSJ.

Description

Keywords

Odnosi s javnošću, Etika, Etički kodeksi

Citation

DOI

10.5937/IMCSM24066K

Scopus

ISSN

2620-0597

ISBN

978-86-6305-151-5

License

CC-BY-NC-ND

Collections